wtorek, 28 lutego 2017

Zaczytana Madusia: na co czekam w marcu, czyli zapowiedzi wydawnicze. :)

      Luty to najkrótszy miesiąc w roku, a u mnie wydarzyło się tyle, że spokojnie kilka innych można by obdarować. Po cichutku liczę, że marzec będzie spokojniejszy i stabilniejszy, ale to nigdy nie wiadomo, zwłaszcza że moja druga połówka wyjeżdża na tydzień w delegację i zostaniemy z Kluską we dwie. Ale samotne czuć się nie będziemy, bo pustkę wypełniać nam będą marcowe premiery książkowe, bo na kilka wyjątkowo mocno się napaliłam i czekają już w koszykach, aż zaczną być dostępne. ;) I właśnie tymi pozycjami chciałam się z Wami podzielić w comiesięcznym cyklu czytelniczych zapowiedzi. :)


       1) "Mitologia nordycka" Neil Gaiman (wydawnictwo MAG) 1.03.2017 - jak głosi opis wydawcy: "Wielkie nordyckie mity to jeden z korzeni, z których wyrasta nasza tradycja literacka - od Tolkiena, Alana Garnera i Rosemary Sutcliff po "Grę o tron" i komiksy Marvela. Stały się też inspiracją dla wielu obsypanych nagrodami bestsellerów Neila Gaimana. Teraz sam Gaiman sięga w odległą przeszłość, do oryginalnych źródeł tych opowieści, by przedstawić nam nowe, barwne i porywające wersje największych nordyckich historii. Dzięki niemu bogowie ożywają - pełni namiętności, złośliwi, wybuchowi, okrutni - a opowieść przenosi nas do ich świata - od zarania wszechrzeczy, aż po Ragnarok i zmierzch bogów." I powiem Wam, że strasznie do mnie przemawia ów cytowany opis i do tego stopnia, że czekam na początek marca i od razu ją zamawiam. ;) Szalenie mnie ostatnio ciągnie w stronę właśnie tematów mitologii nordyckiej i myślę, że ta pozycja w dużym stopniu zaspokoi moją ciekawość. ;)

http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/mitologia-nordycka-neil-gaiman-4941122/#pelny-opis
     
       2) "Ciało" Iga Horn (wydawnictwo Filia) 1.03.2017 - w przypadku tego kryminału zaciekawił mnie jego temat, bo w Krakowie swego czasu było głośno o pewnej skórze wyłowionej z Wisły. A wnioskując po opisie wydawcy: "Co łączy potworne znalezisko z wiedeńskiej plaży i ludzką skórę wyłowioną przed laty w Krakowie? Koniec lata. Na Gänsehäufel, plaży nad Dunajem, odpoczywają całe rodziny. Kąpiący się młodzi ludzie zauważają w wodzie dziwny przedmiot. Po bliższych oględzinach okazuje się, że jest to ludzka skóra. Paulina Weber, historyczka sztuki na uniwersytecie w Wiedniu, interesuje się tematyką okrucieństwa w sztuce. Jej były mąż, policjant Max Haas, łączy sprawę z plaży i przypadek sprzed 15 lat, kiedy to w Polsce wyłowiono z Wisły skórę zdjętą z ciała młodej dziewczyny. Wiedeńska komenda prosi o konsultacje analityka z Krakowa, Henryka Macha, okrzykniętego specjalistą od psychopatów. Paulina jest zafascynowana Machem, człowiekiem o niezwykłej inteligencji i wrażliwości na granicy neurozy. Weber niespodziewanie otrzymuje e-mail z cytatem z Baudelaire`a i zdjęciem wyłowionej przez policję ludzkiej nogi. A to dopiero początek makabrycznego ciągu wydarzeń." będzie to jeden z głównych wątków tej książki. I to jest powód dla którego na pewno po nią sięgnę. ;)

http://bonito.pl/k-1090974-cialo
     
      3) "Zakazane życzenie" Jessica Khoury (wydawnictwo Sine Qua Non) 1.03.2017 - to przykład literatury młodzieżowej, którą ostatnio coraz częściej czytam (ta wizja zbliżającej się trzydziestki chyba tak na mnie działa ;p). Opis wydawcy zachęca: "Trzy życzenia. Każde ma swoją cenę. Ile warta jest miłość? Ona jest potężnym dżinnem. On złodziejem z ulicy. Połączyła ich pradawna magia. Kiedy Aladyn odnajduje magiczną lampę, Zahra zostaje przywrócona światu, którego nie widziała od pięciuset lat. Ludzie i dżinny pozostają w stanie wojny, więc aby przetrwać, musi ukrywać swą tożsamość. Przybierając różne kształty, będzie trwać przy swoim nowym panu aż do czasu, kiedy ten wypowie swoje trzy życzenia. Wszystko się komplikuje, gdy Nardukha, potężny król dżinnów, oferuje Zahrze szansę..", a i sporo entuzjastycznych recenzji już na jej temat czytałam. Historia wydaje się być niebanalna i na pewno będzie się ją świetnie czytało. :) No i tak okładka. <3

http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/zakazane-zyczenie-jessica-khoury-4942126/

       4) "Inwigilacja" Remigiusz Mróz (wydawnictwo Czwarta Strona) 15.03.2017 - to piąty tom prawniczego cyklu o Chyłce i Zordonie. Zdecydowanie chyba najbardziej te prawnicze książki Mroza mi podchodzą, chociaż chwilami podczas ich czytania czuję się jakbym cofała się do czasów studiów i przeglądała niektóre podręczniki (patrz Waltoś, na którego swego czasu spoglądałam dużo, długo i namiętnie). Historia zaś jak to zwykle bywa u warszawskich prawników zapowiada się grubo: "Chłopak, który zaginął kilkanaście lat temu na wakacjach w Egipcie, odnajduje się na jednym z warszawskich osiedli. Posługuje się innym imieniem i nazwiskiem, i mimo że rodzice rozpoznają w nim syna, on sam utrzymuje, że nie ma z zaginionym nic wspólnego. Sytuację komplikuje fakt, że po przejściu na islam i powrocie do Polski mężczyzna znalazł się na celowniku służb. Gdy pojawiają się zarzuty, że przygotowuje zamach terrorystyczny, zwraca się o pomoc do prawniczki, która niegdyś zasłynęła obroną pewnego Roma.  Joanna Chyłka niechętnie podejmuje się..."

http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/inwigilacja-seria-z-joanna-chylka-tom-5-remigiusz-mroz-4941230/
     
     5) "Baśnie barda Beedle'a" & "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" J.K.Rowling (wydawnictwo Media Rodzina) 15.03.2017 - to dwa wyczekiwane wznowienia książek ze świata małego czarodzieja. Przyznam szczerze, że pierwsza faza szału na nie mnie ominęła, ale przy wznowieniu tupię już nóżką z niecierpliwością. ;) Wznowienia doczeka się też tego samego dnia "Quidditch przez wieki" aczkolwiek nad nim się jeszcze waham, chociaż znając siebie, pewnie będę chciała mieć cały komplet. ;)

http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/basnie-barda-beedle-a-joanne-k-rowling-4942735/
http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/fantastyczne-zwierzeta-i-jak-je-znalezc-joanne-k-rowling-4942739/

       A Wy na co czekacie najbardziej? Bo ja tutaj ograniczyłam się wyłącznie do tych, które mnie najmocniej interesują, ale może coś przegapiłam i podrzucicie mi jakąś sugestię w komentarzu? ;)

~~Madusia.

20 komentarzy:

  1. Zainteresowało mnie to Ciało, aczkolwiek aż tak za kryminałami nie przepadam, wiec sie jeszcze zastanowie, czy to przeczytac :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakazane życzenie brzmi super. :) Zdecydowanie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam za nowymi wpisami 😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Opcja 3 do mnie przemówiła;D Też lubię czytać młodzieżowe książki. Chyba i mnie wizja zbliżającej 30 dopada:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo "Ciało" to i dla mnie super pozycja; uwielbiam krymianly!

    OdpowiedzUsuń
  6. "zakazane życzenie" - dopisuje do listy zakupów :)
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Ciało" trafiło właśnie na moją listę książek do przeczytania. Super blog, obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały, a "Ciało" zapowiada się niesamowicie ciekawie, muszę koniecznie przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już się cieszę na "Mitologię nordycką" Neil Gaiman.
    Bardzo mało jest literatury na ten temat.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. 5555555! Czekam na 5555555!!!! Kocham kocham kocham! Chce to już mieć, chce to już trzymać i czytać, aaa! *.*

    https://midnight-about-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehh... Kiedyś był czas, że nie wypuszczałam książki z rąk. Można by rzec, że byłam od nich uzależniona, bo czytałam nocami do wczesnych godzin porannych :) Teraz jakoś nie ma na to czasu :/ Ale jak tylko będę mieć okazję to odszukam książke z drugiej propozycji i przeczytam - bardzo mnie zaintrygowała, mimo że nie przepadam za kryminałami ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Opis książki "Ciało' mnie zaintrygował!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. zapowiadają się świetnie :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego dnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam film Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć i powiem szczerze : bardzo mi się podobał! :
    )
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekam na "Zakazane życzenie" okładka i opis zdecydowanie zachęca :)
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
  16. WHOHOHOŁ Ile książek :D Ciekawie się zapowiada! :3
    Wpadnij do mojej krainy:https://emi-chan-magicworld.blogspot.com/
    XOXOXO

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiła mnie 2 pozycja :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Też właśnie jakoś ominęłam te książki ze świata Harry'ego Pottera. Może zainteresuję się tymi nowymi wydaniami ;)
    A tak po za tym, to ta "Mitologia nordycka" brzmi bardzo intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam tego posta tak dawno temu, a wciąż go nie skomentowałam. Brawo ja! W sumie sama czekałam na prawie każdą z tych pozycji. Oprócz "Ciała" i "Inwigilacji", które aż tak mnie wcześniej nie interesowały. Obecnie skończyłam czytać trzeci tom z Chyłką i pewnie wcześniej czy później zacznę też najnowszego Mroza, bo ebooka już posiadam. Co prawda ta seria nie podbiła mojego serca, ale i tak będę chciała ją dokończyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. :)
Jeśli możesz, zostaw adres, będzie łatwiej mi się odwdzięczyć. :)
I nie pisz obs za obs, jeśli chcesz- zaobserwuj. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...