piątek, 16 października 2015

Jak w bajce - Zamek Moszna. :)

Połowa października za nami, a najtrudniejsze chwile tego miesiąca jeszcze przede mną. Nadchodzące dwa tygodnie będą niezwykle stresujące, pracowite i zamotane zdecydowanie najbardziej ze wszystkich, jakie do tej pory przeżyłam. Ale o tym ciągle jeszcze cicho sza, liczę po cichutku, że w następnej opowieści będę mogła już wszystko wyjawić, a na razie wolę nie zapeszać. ;) Żeby jednak umilić te długie chwile oczekiwania, tym razem przeniesiemy się do bajkowej scenerii, którą można zobaczyć na własne oczy w niepozornym województwie opolskim. Wracając z Biskupiej Kopy (o której była mowa ostatnio), postanowiliśmy zahaczyć o jeden z piękniejszych zamków w naszym kraju. Mimo iż tak naprawdę jest to pałac, to bardziej przyjęła się nazwa Zamek Moszna i dlatego też tej nomenklatury będę używała w całej opowieści, na którą serdecznie zapraszam. :)

Piękne wieże zamku widać już z daleka, zresztą droga jest bardzo dobrze oznakowana, więc dojazd do niego nie jest wielkim problemem. Zdecydowanie trudniej jest tam zaparkować, szczególnie w niedzielne popołudnie. Nam udało się zatrzymać tuż pod kościołem, skąd ruszyliśmy prostą aleją w kierunku zamku. Zapłaciliśmy za wejście na teren parkowo-pałacowy i ruszyliśmy na spacer wokół niego. Trzeba przyznać, że naprawdę robi niesamowite wrażenie. Przede wszystkim bardzo fajną rzeczą jest to, że można się spokojnie rozłożyć na szerokich trawnikach i po prostu odpocząć. Wiele osób tak robiło i myśmy też przysiedli na kilka chwil w cieniu drzewa, aby nasycić się widokiem.

Do zamku przyciąga niezliczone tłumy turystów przede wszystkim jego niesamowita architektura, ale duże wrażenie robi także ponad dwustuhektarowy park. Jego najpiękniejszą częścią jest zdecydowanie aleja lipowa, leżąca w głównej osi kompozycyjnej parku pałacowego. Z jednej strony znajduje się bryła zamku, zaś na drugim końcu cmentarz rodzinny von Tiele-Winckler - dawnych właścicieli obiektu. Obecnie pozostało w niej 29 lip (z początkowych 110), które liczą około 250 lat. Muszę przyznać, że spacer taką aleją tego dnia był bardzo dobrym pomysłem, zdecydowanie chłodniej i przewiewniej tam było niż na otwartej przestrzeni przed zamkiem.

Jednak to nie lipy były największą atrakcją tej części terenu pałacowego. Zdecydowanie większą uwagę skupiały na sobie kaczki, pływające w niezwykle zielonej wodzie, okalającej całą aleję. Nam też się bardzo podobały, szczególnie jak nurkowały i zajadały te zielone drobinki unoszące się na powierzchni wody. Dzięki kaczkom odkryliśmy małą postać przy jednym z drzew. Początkowo nie wiedzieliśmy o co chodzi, dopiero później wyczytałam na stronie zamku, że jest to część nowej atrakcji. Szkoda, że na miejscu tego nie wiedzieliśmy, fajnie byłoby zakupić taką mapkę i poznawać historię zamku za pomocą takich małych figurek. Przypomniał się się Wrocław i jego krasnale. ;)

Po spotkaniu z kaczkami skierowaliśmy się ponownie w stronę zamku. Trzeba przyznać, że jego budowniczowie mieli prawdziwą fantazję, bo naprawdę wygląda jak wyciągnięty żywcem z bajek Disneya. A biorąc pod uwagę, że swój ostateczny kształt osiągnął w 1913 roku, to jest spora szansa, że Disney się na nim wzorował. Pewnie nie, ale zawsze można sobie tak spekulować. ;) Niemniej, co by tu nie mówić, zamek prezentuje się naprawdę okazale. Ma 365 pomieszczeń i aż 99 wież, z których część od niedawna można zwiedzać. Niestety, zwiedzanie wież jest możliwe dopiero od sierpnia, a myśmy byli tam w połowie lipca, więc ta przyjemność nas ominęła. A z powodu tłumów i goniącego nas nieco czasu, musieliśmy także zrezygnować ze zwiedzania zamku wewnątrz. Ale dzięki temu mamy co najmniej dwa powody, żeby tam jeszcze kiedyś wrócić. ;)

Bajkowa architektura zamku powoduje, że sporo sesji ślubnych się tutaj odbywa, sami byliśmy świadkami dwóch. Zupełnie mnie to nie dziwi, bo nie trzeba wcale daleko jechać, żeby mieć naprawdę oryginalne fotografie w przepięknym otoczeniu. Trochę tylko współczuliśmy jednej parze, bo akurat pogoda zaczynała się psuć i ciężko było chwilami pannie młodej utrzymać suknię. ;)
       Generalnie ten zamek jest dowodem na to, że w naszym kraju nie brakuje naprawdę pięknych miejsc i wcale nie trzeba daleko jeździć, żeby móc zachwycać się fantastyczną i niezwykłą architekturą. I na pewno jeszcze tu wrócimy, żeby nadrobić zaległości w zwiedzaniu go wewnątrz. No i te wieże. ;)))

1. Zamek wygląda pięknie :D na pewno na żywo wygląda jeszcze lepiej.
    Fajna fotorelacja jak i cały blog.
    Fajnie wiedzieć że jest więcej ludzi którzy lubią podróżować :)
    www.centrumnakrancuswiata.blogspot.com :)

2. Ten zamek jest cudowny, mieliśmy okazję zwiedzać go z zewnątrz, jak i wewnątrz. Park i otoczenie całego zamku jest przepiękne..
    A skoro można zwiedzać również wierze, to my również mamy powód aby tam wrócić :)

3. Cudowny zamek, piękne widoki, świetne zdjęcia i genialny wpis! :)
    Tak trzymaj! :)

4. Kocham ten zamek, taka magia, jak z Disneya! :) Nawet miałam tam sesję zdjęciową. :)

Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi.
    Nowa sesja zdjęciowa już dzisiaj na blogu! Zapraszam. :)

5. Podoba mi się zamek w Mosznej. Byłam tutaj kilka razy.
    Marzę o odwiedzeniu go gdy przybędzie złota, polska jesień.
    Odwiedzam go zazwyczaj gdy kwitną azalie i różaneczniki.
    Madusiu, jak zawsze przecudne zdjęcia.
    Rzęsa na stawach wygląda zjawiskowo.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

6. Orany ale widoki i jaki klimat cudowny musi tam być.Chciałabym to wszystko zobaczyć w nocy,Może jakiś duch by się też znalazł ;)

7. Niesamowite zdjęcia, obiekt robi wrażenie!
    Koniecznie musimy też tam pojechać, kolejne miejsce na naszej liście ;)

8. To jest zamek jak z bajki. Podziwiałam go w tym roku, wnętrza również. W parku kwitły azalie . Pozdrawiam.

9. Wow, ślicznie tam! Szkoda, że nie udało Wam się zwiedzić go w środku. Sesja ślubna w takim miejscu to zdecydowanie marzenie! :) No to chyba już wiem, gdzie będę chciała zrobić swoją sesję :D
    Pozdrawiam :)

10. O matko, rzeczywiście jak w bajce! Uwielbiam takie klimaty, zamki są cudowne <3 Chętnie wybrałabym się na taką wycieczkę!
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

11. Pięknie tam! Wspaniała architektura, poza tym tak zielono i słonecznie, w przeciwieństwie do tego co dzieje się akurat u mnie za oknem:/

12. Przepiękny zamek, muszę się tam kiedyś wybrać :)

Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

13. piękne miejsce <3
    bardzo chciałabym je kiedyś odwiedzić :D !

14. Mega blog!
    Zapraszam flarri.blogspot.com

15. Mimo tego, że zamek jest prześliczny to jeszcze nigdy o nim nie słyszałam. Muszę kiedyś się tam przejechać, zamek przypomina mi po części tego z Disneylandu. Jest taki trochę neogotycki (?). Okolica jest również cudowna. Co do kaczek to myślałam, że to są jakieś atrapy, haahah :)
    ♥Different Diamond♥

16. Mi lipy kojarzą się głównie z Berlinem :)
    Miejsce faktycznie jak z bajki. Zamek jak i ten parczek robią wrażenie!
    Pozdrawiam ;)

17. W planach już od dawna ale zawsze jakoś nie po drodze. Zamek robi wrażenie.

18. Ale tam ładnie!

Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<

19. To miejsce wydaje się być bardzo ciekawe i urokliwe. :) Nie byłam tam jeszcze!
    Pozdrawiam!
    mój blog :)

20. skąd wy wiecie o tych wszystkich atrakcjach :) swoją droga ten zamek ma coś w sobie :)

21. Zamek wygląda rzeczywiście pięknie i baśniowo! :)

22. Jeden z najpiękniejszych Polskich zamków :)

23. Jejku ten zamek wygląda cudownie ^^ Chętnie bym w takim zamieszkała, ale niestety nie będę miała nigdy takiej możliwości. Szkoda tylko, ze nie mogłaś zwiedzić go od środka. Pewnie tak samo zapiera dech w piersiach jak na zewnątrz. Trzymam za Ciebie kciuki w najbliższych dniach ^^
    Mój blog - KLIK

24. Wow, bajeczne miesce. I rzeczwiście w pierwszej chwili skojarzyło mi się to z Disneyem! Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać :)

25. ten zamek jakoś kojarzy mi się z narnią. XD

little-jay999.blogspot.com

26. Zamek w Mosznej jest zjawiskowy, a wręcz bajkowy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

27. oo, piękne miejsce! Ostatnio mam taką ochotę na zwiedzanie! Szczególnie, gdy właśnie czytam takie wpisy. :c

Pozdrawiam, Justlyjass.

28. Ten zamek zapiera dech w piersiach:) jak z bajki:))

29. Bardzo bajkowy :)
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Tymczasem zapraszam do siebie:
    Blog z sesjami tematycznymi. Make-up, stylizacja, wiersz, fantastyczne zdjęcia.
    Najnowszy post: ZOMBIE z pełną charakteryzacją: http://stylbycia.blogspot.com/2015/10/glamour-zombie.html

30. To prawda, jeden z piéknięjszych zamków Polsce. ;) No i fotorelacja naprawdę primo !

31. O tym zamku dowiedziałam się jakieś 10 lat temu od kuzynki, która tam była i od wtedy mam ochotę go odwiedzić. W ogóle województwo opolskie to dla mnie tereny całowicie nieznane - trzeba to będzie nadrobić :)

32. oj coś czuje że podobało by ci się tutaj gdzie jestem...

33. Woow, zamek na prawde robi ogromne wrażenie ! Tak na prawde nigdy o nim nie słyszałam, ale teraz na pewno sie tam wybiorę :D