niedziela, 4 marca 2018

Zaczytana Madusia: na co czekam w marcu, czyli zapowiedzi czytelnicze.

        Marzec! I tak naprawdę to jedyne na co czekam to wiosna. ;p Ja wiem, że zima i że musi być zimno, ale ostatnio tydzień w Krakowie był dosłownie arktyczny. I niby teraz ma już być lepiej, ale nie uwierzę, dopóki nie zobaczę, a raczej nie poczuję. ;) Początek roku pod względem czytelniczym mam naprawdę niezły, w lutym przeczytałam aż piętnaście książek, co miało bezpośredni związek z brakiem internetu w domu przez dwa weekendy, co też przełożyło się na moje blogaskowe zaniedbania, bo niestety siedzę nad nim właśnie głównie w weekendy. W tygodniu najczęściej od razu chomikuję się w łóżku z gorącą herbatką i kompletnie nic więcej robić mi się nie chce. Rzadko nawet laptopa włączam w domu. Liczę jednak, że na wiosnę będzie mi się bardziej chciało, zwłaszcza że koniec marca to u nas początek sezonu wyjazdowego. \o/ Ale zanim to - dzisiaj zapraszam Was na mój comiesięczny subiektywny przegląd najciekawszych premier nadchodzącego (a właściwie to już rozpoczętego) miesiąca. :)


       1) "Droga ucieczki" Rachel Abbot (wyd. Filia) 14.03.2018 - długo nie mogłam się przekonać do książek tej autorki, ale jak już to zrobiłam, to mnie wciągnęły. I chociaż od kilku miesięcy mam wstręt do thrillerów i kryminałów, tak w lutym trochę się z nimi przeprosiłam i w marcu zamierzam kontynuować z nimi przyjaźń. ;) I to na pewno będzie jeden z tych, które przeczytam w tym miesiącu. "Spokojna i cicha angielska wieś aż kipi od tajemnic. Gdy młoda dziewczyna, Abbie Campbell, zostaje potrącona i zostawiona na pewną śmierć na bocznej drodze wioski Little Melham, miejscowa społeczność jest w głębokim szoku. Jednocześnie uruchomiony zostaje łańcuch wydarzeń, wskutek którego na jaw mogą wyjść głęboko ukryte sekrety. Prawda o tamtym wieczorze zagraża zarówno małżeństwu, jak i dzieciom Ellie Saunders i kobieta musi za wszelką cenę chronić swoją rodzinę. A Ellie nie jest jedyną, która ma coś do ukrycia. Ona i jej siostra Leo żywią przekonanie, że mają już za sobą rozdział trudnego dzieciństwa, jednakże Leo dąży do poznania prawdy i ujawnia straszliwy sekret, który przez wiele lat był trzymany w tajemnicy. Sąsiad Ellie, były detektyw Tom Douglas, uciekł do Little Melham w poszukiwaniu spokojnego życia i zostaje wciągnięty w sieć intryg i kłamstw. Instynkt podpowiada mu, że to, co przydarzyło się młodej Abbie, było czymś znacznie więcej niż tylko tragicznym wypadkiem. Spokojna angielska wieś ukrywa przerażające tajemnice, czyhające pod równo przystrzyżonymi żywopłotami, za zamkniętymi drzwiami eleganckich salonów i w niewypowiedzianych słowach…"

https://bonito.pl/k-1904688-droga-ucieczki

       2) "Korpożycie świnki morskiej" Paulien Cornelisse (wyd. Muza S.A.) 14.03.2018 -  chociaż osobiście nie spędziłam w korpo ani dnia (i nie zamierzam) to dzięki swojemu tytułowi książka koniecznie musi u mnie zagościć. Nuty absurdu jeszcze nikomu nie zaszkodziły, a tego właśnie spodziewam się po tej lekturze. ;) "Cavia wspólnie z Kim – jedyną serdeczną koleżanką, Stellą – szefową HR-u, zwanego rzeźnią, Ruudem – pastwiącym się nad innymi szefem Finansów, i Royem – recepcjonistą gejem, mają wspólny open space i tworzą swoisty biotop, w którym słabe ogniwo nie ma szans na przeżycie. Do tego towarzystwa jak ulał pasuje introwertyczny nerd Harm-Jan z działu IT, od lat pielęgnujący tamagotchi. Tam właśnie, przy oknie z widokiem na ulicę i w otoczeniu ulubionych przyborów biurowych Cavia odnajduje swoje z pozoru bezpieczne miejsce. To korporacyjne bezpieczeństwo okazuje się, podobnie jak szczerość relacji międzyludzkich, jedynie ułudą. Ułuda zmiksowana z absurdem świata korporacji, w którym z głupiego ludzkiego błędu rodzi się niebywały sukces, to obraz rozpoznawalny przez niejednego "korposzczura". A do tego przeżycia, rozterki, stresy i smutki nie tylko zawodowe, ale i osobiste Cavii, która jest przecież świnką morską, wprawią czytelnika w niebywale pogodny nastrój."

http://www.empik.com/korpozycie-swinki-morskiej-cornelisse-paulien,p1183334313,ksiazka-p

      3) "Wojna dwóch róż. Upadek Plantagenetów i triumf Tudorów." Dan Jones (wyd. Astra) 19.03.2018 - czyli wydawnictwo Astra znów w akcji i kolejna świetnie zapowiadająca się książka. O tej wojnie każdy słyszał, ale nie każdy wie co tam się właściwie działo. I mimo iż moja wiedza na ten temat jest dość spora, chętnie dowiem się czegoś więcej. ;) A poza tym - po prostu uwielbiam te czasy. <3 "Dan Jones przedstawia barwny opis wydarzeń, które złożyły się na przetasowania dynastyczne nazwane później Wojną Dwóch Róż. Poczynając od szerokiego tła politycznego, które wyjaśnia zachwianie pozycji Anglii w Europie w połowie XV wieku i genezę wojny domowej w kraju, autor prowadzi nas przez okropności i niuanse zmagań, które ostatecznie doprowadziły do zakończenia długotrwałych rządów rodu Plantagenetów i osadziły na tronie nową dynastię – Tudorów. W książce przeczytamy barwne opisy bitew i intryg, dowiemy się, kim naprawdę była Joanna d’Arc, poczujemy rozterki możnych, którzy muszą się opowiedzieć po którejś ze stron w krwawej wojnie, wiedząc, że jeśli źle wybiorą, czeka ich tragiczny koniec."

http://www.empik.com/wojna-dwoch-roz-upadek-plantagenetow-i-triumf-tudorow-jones-dan,p1183024276,ksiazka-p

       4) "Gra królowych. Kobiety, które stworzyły szesnastowieczną Europę." Sarah Gristwood (wyd. Prószyński) 22.03.2018 - to kolejny historyczny tytuł na który się ślinię. ;) "W szesnastowiecznej Europie doszło do prawdziwej eksplozji rządów kobiet — zasiadających na tronach albo trzymających się za kulisami, lecz przez ponad sto lat dzierżących bezprecedensową władzę. Od Izabeli Kastylijskiej, jej córki Katarzyny Aragońskiej i wnuczki Marii Tudor aż do Katarzyny Medycejskiej, Anny Boleyn i Elżbiety Tudor, kobiety sprawowały w swoich krajach olbrzymią władzę, kształtując przez ponad stulecie przebieg europejskiej historii. Izabela Kastylijska, zakuta w stal, wraz z żołnierzami wjeżdżała na bitewne pole. Małgorzata Austriacka i Ludwika Sabaudzka — dwie regentki — położyły kres wieloletniej wojnie, zawierając „Pokój Dam”. Anna Boleyn wychowała się na dworze Małgorzaty Austriackiej w otoczeniu możnych kobiet; jej córka Elżbieta Tudor wyrosła na jedną z najsłynniejszych królowych w historii. Kobiety z królewskich rodów, przekraczając granice państw i bariery pokoleniowe, były matkami i córkami, mentorkami i protegowanymi, sojuszniczkami i nieprzyjaciółkami. Po raz pierwszy Europa ujrzała siostrzaną więź kobiet sprawujących władzę w niepowtarzalnie żeńskim stylu, z którym nic nie mogło się równać aż do czasów nam współczesnych."

https://bonito.pl/k-1913588-gra-krolowych-kobiety-ktore-stworzyly-szesnastowieczna-europe
 
     5) "Z nienawiści do kobiet" Justyna Kopińska (wyd. Świat Książki) 08.03.2018 - to mój prezent na Dzień Kobiet. ;) Autorka rewelacyjnych reportaży (a ja ich przecież wcale nie lubię), które chwytają za serduszko i dają do myślenia. Szykuje się znów ciężka lektura, ale czasem trzeba. I warto! "Książkę otwiera premierowa opowieść syna o Violetcie Villas, artystce, która odniosła ogromny sukces, była podziwiana przez miliony, a zmarła w samotności. Tekst Ksiądz pedofil odprawia dalej to szokująca historia trzynastoletniej dziewczynki podstępem wywiezionej od rodziców i gwałconej przez księdza, a reportaż Z nienawiści do kobiet pokazuje, jak wojsko zamiata pod dywan molestowanie seksualne kobiet przez wysokiej rangi oficera. Z twórczości Justyny Kopińskiej wyłania się obraz nieskutecznego wymiaru sprawiedliwości i ludzi pozostawionych z poczuciem krzywdy. Po publikacji jej tekstów przestępcy trafiali do więzień, a w prawie wprowadzano zmiany dotyczące bezpieczeństwa w instytucjach zamkniętych."

https://bonito.pl/k-1095956-z-nienawisci-do-kobiet

      6) "Patrioci" Sana Krasikov (wyd. W.A.B.) 14.03.2018 -  może to być wyjątkowo ciekawa powieść, bo i temat jest dość niespotykany. Sama niewiele wiedziałam o Amerykanach emigrujących do Rosji, bo zafascynował ich komunizm, ale Tomasz sporo mi o tym opowiadał. I pewnie też po części dla mnie będzie ta książka. :) "Wybitna powieść amerykańskiej pisarki gruzińskiego pochodzenia o Amerykanach zafascynowanych ideami komunizmu, którzy osiadają w Rosji Sowieckiej, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Ta trzypokoleniowa saga rodzinna, powieść szpiegowska, romans i filozoficzna bildungsroman w jednym obejmuje dwa kraje, Amerykę i Rosję, oraz trzy epoki – od lat 30. XX wieku, przez okres zimnej wojny, aż do czasów upadku ZSRR i transformacji ustrojowej. Wyróżnia ją epicki rozmach, świetne opisanie realiów życia w dawnym Związku Radzieckim oraz w dzisiejszej Rosji, kunsztowne prowadzenie narracji w kilku planach czasowych, a przede wszystkim dociekliwość w kwestii: co decyduje o naszych ideowych wyborach. Przez recenzentów na Zachodzie powieść Sany Krasikov została okrzyknięta Doktorem Żywago na nasze czasy."

https://bonito.pl/k-1813864-patrioci

       7) "Koronkowa robota. Sprawa Gorgonowej" Cezary Łazarewicz (wyd. Czarne) 14.03.2018 - to kolejny reportaż (!) na mojej liście, aczkolwiek zdecydowanie bardziej historyczny. Sporo już czytałam o tej sprawie w różnych zbiorach, ale nie trafiłam nigdy na opracowanie poświęcone jej w całości, dlatego liczę, że będzie to naprawdę świetna lektura. Bo i sprawa też jest całkiem niezła. "Ta kobieta nigdy nie miała imienia. Gorgonowa – tak mówiła o niej cała Polska, która z zapartym tchem śledziła przebieg najgłośniejszego procesu dwudziestolecia międzywojennego i jednego z najgłośniejszych w historii polskiego sądownictwa. Oskarżonej zarzucano brutalny mord na siedemnastoletniej Lusi, którego miała dokonać ostatniej grudniowej nocy 1931 roku. Od tego momentu Gorgonowa stała się najczarniejszym z czarnych charakterów II Rzeczpospolitej. O matkę upomniała się córka Ewa. Była dzieckiem wyczekiwanym. Jej przyjścia na świat z niecierpliwością wyglądali najwięksi wydawcy gazet w całym kraju. Urodziła się 20 września 1932 roku. Z jej narodzin cieszyło się całe więzienie przy Kazimierzowskiej. Tylko matka powtarzała: „Dziecko urodzone za kratami będzie napiętnowane na całe życie”. Po latach życia jako „córka morderczyni” osiemdziesięciopięcioletnia Ewa podjęła walkę o uniewinnienie matki. O nocy z 30 na 31 grudnia 1931 roku i zamordowaniu Lusi Zarembianki opowiadała tak, jakby widziała wszystko na własne oczy. Wierzyła w niewinność matki, ale nie potrafiła jej dowieść. Podrzucała nowe tropy i teorie, a w mediach kolejny raz pojawiło się pytanie, czy to Gorgonowa zabiła Lusię."

https://bonito.pl/k-1403458-koronkowa-robota-sprawa-gorgonowej

       8) "Testament" Remigiusz Mróz (wyd. Czwarta Strona) 14.03.2018 -  mówiąc krótko - nowa Chyłka! Bo przecież nie Zordon. ;p "Znany warszawski ginekolog niespodziewanie otrzymuje ogromny spadek od jednej ze swoich pacjentek, choć przyjął ją w gabinecie tylko raz. W skład masy spadkowej wchodzi zapuszczona nieruchomość, która lata temu po reprywatyzacji stała się własnością kobiety. Kiedy lekarz jedzie na miejsce, czeka go kolejne zaskoczenie – odnajduje zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, a niedługo potem ginekologiem interesuje się policja, gotowa aresztować go za przestępstwo. Lekarz chce, by reprezentowała go Joanna Chyłka, która jakiś czas temu była jego pacjentką. Mecenas waha się, jest bowiem zaabsorbowana obroną kogoś innego. Kiedy jednak okazuje się, że ginekolog może pomóc w wyciągnięciu tej osoby z więzienia, natychmiast się zgadza. Nie wie, jak wiele sekretów drzemie w rodzinnej przeszłości spadkodawczyni…"

https://bonito.pl/k-1990326-testament

       9) "Kto zabił Kopciuszka?" Alek Rogoziński (wyd. Filia) 14.03.2018 - to pozycja numer jeden na marcowej liście, którą zamówiłam ledwo zaczęła się przedsprzedaż. ;) Alek bawi, rozśmiesza, chwilami wyciska łzy (ze śmiechu oczywiście) i sprawia, że człowiek po przeczytaniu jego książki czuje się szczęśliwszy (a przecież o to chodzi!) i wyluzowany. Czekam z niecierpliwością! I tylko żałuję, że zawsze te książki są takie krótkie. ;< "Jeden bal. Jeden martwy Kopciuszek. I dziesięć osób, które miały powód, by zabić. Autorka powieści kryminalnych Róża Krull otrzymuje zaproszenie na wielki bal charytatywny, gdzie spotyka kilka postaci znanych z pierwszych stron gazet. Kiedy w czasie imprezy dochodzi do morderstwa, okazuje się, że każdy z gości miał powód, aby go dokonać. W tym i znany bloger Mario, przyjaciel Róży, która, aby oczyścić go z podejrzeń, zaczyna własne śledztwo."

https://bonito.pl/k-1928488-kto-zabil-kopciuszka
 
     10) "Spowiedź niedokończona" Janusz Leon Wiśniewski ( wyd. Literackie) 14.03.2018 -  to kolejny zbiór krótkich opowiadań, które na dwóch stronach potrafią złamać serce. Zawsze poruszały mnie dogłębnie i podejrzewam, że teraz będzie podobnie. :) "To zbiór krótkich, ale niezwykle intrygujących tekstów, którymi Janusz Leon Wiśniewski po raz kolejny udowadnia, że mniej czasem znaczy więcej. Rozumie też nasze szalone czasy jak rzadko który pisarz. Jakie tematy tym razem zafascynowały jednego z najsłynniejszych polskich pisarzy, badacza kobiecych dusz i męskich lęków? Janusz Leon Wiśniewski przede wszystkim zaskakuje. Nie boi się pisać o sprawach skomplikowanych – są tu i tematy naukowe związane z ewolucją człowieka, wyjście życia z oceanów na ląd, prehistoryczni rodzice, samolubne geny i potężne hormony, agresywny testosteron i boska oksytocyna, które od milionów lat zdają się kierować naszymi poczynaniami. Z drugiej strony, i w tym tkwi jego największa pisarska siła, Wiśniewski swoje zainteresowania naukowe potrafi połączyć z refleksją na temat kondycji ludzi współczesnych, zagubionych w wielkich miastach i często uwikłanych w skomplikowane relacje. Członek rady nadzorczej ważnego banku, testerka wierności, żona pracoholika. Miłość, zazdrość, kłamstwo. Janusz Leon Wiśniewski ze skupieniem naukowca i empatią pisarza słucha spowiedzi swoich bohaterów i nie odchodzi, gdy urywają w pół zdania."

https://bonito.pl/k-1552016-spowiedz-niedokonczona

       Wyjątkowo zróżnicowany ten marzec będzie, lektury niemalże z każdej dziedziny na mnie czekają. ;) Nie są to oczywiście wszystkie ciekawe zapowiedzi, bo akurat marzec obfituje w nie szalenie, można przebierać i wybierać i pewnie też sama znajdę jeszcze kilka innych pozycji, które koniecznie muszę przeczytać, a tutaj ich nie uwzględniłam. ;) Jeśli macie jakieś inne ciekawe to podrzućcie w komentarzach. ;)

~~Madusia.

Ps. Następne będą wiatraki. Te najfajniejsze. <3

18 komentarzy:

  1. " Z nienawiści do kobiet " jako prezent na Dzień Kobiet? No nieźle! Zapraszam, https://juliamickiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią przeczytam książkę "Korpożycie świnki morskiej" - też nigdy nie pracowałam w korpo chociaż jeszcze na studiach oraz całkiem niedawno byłam na wstępnych rozmowach do korpo, doświadczenie może ciekawe, ale ja siebie w korporacjach też nie widzę. "Z nienawiści do kobiet" też mnie nęci, a to z racji z zainteresowania tematem i sympatii do prozy Justyny Kopińskiej. Reszta jakoś mnie nie przekonuje. A na wiosnę też czekam z utęsknieniem ale i z zaciekawieniem co się wydarzy bo... właśnie pracowo skaczę na główkę bo szykuje mi się dłuższa lub krótsza przerwa bo kończę pracę nie mając nic w zanadrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo przeczytałaś książek i to o różnej tematyce. Coś dla mnie też się znalazło, to "Gra królowych". Lubię historię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o książce "Droga ucieczki" i chcę ją przeczytać :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  5. dużo różnych i ciekawych książek :D ciekawa jestem Testamentu najbardziej chyba :D
    dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś zakupiłam moją pierwszą historyczną książkę - jest to Harda. Mam nadzieje, ze mnie wciagnie bo wszedzie ja chwala ;) a co do Twoich propozycji to zainteresowalo mnie Korpo Życie - wszak sama pracuje w korpo, ciekawe, czy znalazlabym tam duzo przykladow z mojej pracy :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spora różnorodność! Zainteresowały mnie pozycje: "Korpożycie świnki morskiej", "Kto zabił Kopciuszka?" i "Patrioci". Wydają się być nietypowe i ciekawe :) Sądząc po opisie, "Z nienawiści do kobiet" to ciężka lektura, chyba nie dla mnie. Nie ukrywam, że zniechęca mnie też tytuł, który brzmi bardzo feministycznie, ale pewnie nie powinnam oceniać książki po samym tytule ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O nieee, znowu nowy Wiśniewski? Nie wyrabiam się z jego książkami, bo zazwyczaj czytam połowę książki i mam dość, bo to wszystko wywołuje we mnie takie emocje, że książkę odkładam na bok. Zaczęłam chyba wszystkie jego książki a skończyłam chyba tylko ze dwie :D Jak chcę sobie skopać tyłek to sięgam po Wiśniewskiego :P
    Tak myślałam, że pozycja o korpo i śwince będzie na Twojej liście, bo jak tylko ją zobaczyłam to pomyślałam o Tobie i Twoich świntuchach :D
    Myślę, że sięgnę po Mroza, choć ostatnio wychodzi mi on czubkiem głowy, ale jego książki są takie, że ciągle się po nie sięga i sięga... ;)
    Ciekawi mnie również "Koronkowa robota", bo temat jest mega interesujący, no i w końcu chciałabym sięgnąć po tego autora. Poza tym "Z nienawiści do kobiet". Szczerze mówiąc jeszcze nie przeglądałam zapowiedzi, żeby się nie załamać, bo w marcu wychodzi chyba sporo interesujących tytułów :P
    Czekaj aż przejrzę i zaraz napiszę, na co czekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jedziemy z tymi zapowiedziami :D

      - Anna Łajkowska - Dobra przystań - brzmi ciekawie, bo ja uwielbiam klimat domów, pensjonatów, siedlisk, opisanych w książkach, a ten jest jeszcze nad rzeką, więc już w ogóle odlot

      - Mary Lynn Bracht - Biała chryzantema albo William Andrews - Córki smoka (pewnie sięgnę po którąś z nich, bo zapowiadają się takie nieco intrygujące historie rodzinne)

      - Justyna Kopińska - Z nienawiści do kobiet

      - Laini Taylor - Strange the Dreamer. Tom 1. Marzyciel (tu się jeszcze waham, bo muszę mieć ochotę na fantastykę w danym momencie, aby po nią siegnąć, więc myślę że przeczytam, ale nie wiem czy tak od razu w dniu premiery, czy jakiś miesiąc później, jak emocje już opadną)

      - Cezary Łazarewicz - Koronkowa robota. Sprawa Gorgonowej

      - Paul Auster - 4 3 2 1 - ten tytuł brzmi ciekawie, ale jego grubość mnie przeraża, więc pojęcia nie mam kiedy po to sięgnę :P

      - Remigiusz Mróz - Joanna Chyłka. Tom 7. Testament

      - Janusz L. Wiśniewski - Spowiedź niedokończona

      - Łukasz Skop - Zrób ten zielnik

      - Elena Varvello - Czy mnie słyszysz?

      - Hubert Klimko-Dobrzaniecki - Bornholm, Bornholm

      - Ewa Dzieduszycka - Podróżniczka

      ZBYT DUŻO TEGO WSZYSTKIEGO :D

      Usuń
  9. Mysle, ze co nieco z tej grupy bym poczytala ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele ciekawych propozycji, najchętniej sięgnęłabym po "Z nienawiści do kobiet" i "Droga ucieczki", ale historia Gorgonowej również mnie zaintrygowała.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwsza propozycja najbardziej mnie zaciekawiła;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku ale super książki, ale póki co kupiłam 3 nowe więc ;)
    Zapraszam na mojego bloga ♥
    mój BLOG <---klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki takim wpisom wiem czeog mogę się spodziewać, bo na co dzień jednak nie sledzę nowości :) Ciekawi mnie "korpo życie świnki morskiej" a to tylko dlatego, ze obecnie czytam "Brud" Piotra C. który we wcześniejszych książkach opisywał życie ludzi w korporacji :P Obserwuje! ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Janusz L. Wiśniewski ,,spowiedź niedokończona" sporo dobrego słyszałam, wiosną jak jeżdżę rowerem często na łące gdzieś mam czas na książkę, więc może😉
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. :)
Jeśli możesz, zostaw adres, będzie łatwiej mi się odwdzięczyć. :)
I nie pisz obs za obs, jeśli chcesz- zaobserwuj. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...