niedziela, 7 stycznia 2018

Zaczytana Madusia: na co czekam w styczniu, czyli zapowiedzi czytelnicze.

     Uff, ten pierwszy tydzień roku zdecydowanie był szalony i wyjątkowo pracowity, więc po cichu liczę, że dalsze dni będą spokojniejsze. Na razie staram się ogarnąć moje postanowienia noworoczne i nawet trochę mi wychodzą. Trochę wyzwań czytelniczych ustanowiłam sobie na ten rok, kiedyś się nimi pochwalę, ale muszę znów wpaść w rytm blogowania, bo na razie kiepsko mi to wychodzi. Dzisiaj jednak postanowiłam wrócić do książkowych zapowiedzi, które całkiem ładnie przez zeszły rok mi wychodziły, poza grudniem, ale wtedy w sumie nic ciekawego nie było publikowane. ;) W styczniu też niewiele interesujących mnie pozycji się pojawi, zdecydowanie bardziej czekam na luty. Ale zanim on - zapraszam Was na styczniowe zapowiedzi! :)


       1) "Radziwiłłowie. Burzliwe losy słynnego rodu." Witold Banach (wyd. Poznańskie) 17.01.2018 -  nigdy nie ukrywałam, że do historycznych powieści i ogólnie książek najbardziej mnie ciągnie, dlatego też ta pozycja mnie zaciekawiła. Zwłaszcza że wydawca obiecuje: "Zajrzyjcie do świata przepychu, skandali i ogromnych majątków ziemskich, gdzie nazwisko znaczy więcej niż może się wydawać! Radziwiłłowie, ród który trząsł Rzeczpospolitą Obojga Narodów, opisywany w Sienkiewiczowskiej Trylogii, przedstawiany w wielu filmach i serialach historycznych. Jednak niewiele osób wie, że jego przedstawiciele uczestniczyli w wielu ważnych wydarzeniach w czasach nam bliższych. To dzięki interwencji Janusza Radziwiłła zwolniono Józefa Piłsudskiego z Magdeburga, a jego rozmowa z Göringiem przyczyniła się do uwolnienia profesorów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stanisław Radziwiłł jako delegat Polskiego Czerwonego Krzyża zabiegał o zbadanie okoliczności mordu katyńskiego, a po wyjeździe do Stanów Zjednoczonych brał udział w kampanii prezydenckiej swojego szwagra Johna Fitzgeralda Kennedy’ego. Radziwiłłowie byli obywatelami świata w najpełniejszym tego słowa znaczeniu. Swoje majątki, pałace, domy posiadali w Polsce, Rosji, Niemczech, Francji, Włoszech i Stanach Zjednoczonych. Byli przyjaciółmi królów, cesarzy, carów i prezydentów, a fakt, że stali się rodziną związaną z pruskim domem panującym, miał swoje znaczenie aż do czasów II wojny światowej. W książce czytelnik znajdzie zarówno postacie piękne, szlachetne, ale nie brakuje też szaleńców, utracjuszy i skandalistów. W opowieściach o Radziwiłłach znajdziemy paradoksy związane z wyborem tożsamości narodowej, polityczne wolty, skandale obyczajowe, wzloty i upadki." Będzie czytane. <3

https://bonito.pl/k-1168722-radziwillowie-burzliwe-losy-slynnego-rodu

      2) "Zbrodnie i skandale na królewskich dworach." Leslie Carroll (wyd. Muza) 17.01.2018 - to kolejna historyczna pozycja na liście (i nie ostatnia ;p). W czytaniu takich kompilacji różnych postaci i wydarzeń zawsze trafia się na takie, o których już wcześniej gdzieś się coś słyszało, ale często też pojawiają się zupełnie nowe i nieznane. I po opisie tej książki wiem, że tak właśnie będzie. ;) "Poznajcie najzuchwalszych, najokrutniejszych i najlubieżniejszych łotrów żyjących na królewskich dworach, w świecie, gdzie rywalizacja między rodzeństwem nie zna granic, a żadne oczekiwania nie są zbyt wielkie. W rodzinach najpotężniejszych dynastii Europy z plugawego nasienia często wyrastają czarne owce. Szesnastowieczna węgierska hrabina Elżbieta Batory, chcąc zahamować powstawanie zmarszczek, kąpała się we krwi dziewic i dla zabawy wymyśliła więcej pomysłowych form tortur niż zdołaliby sobie wyobrazić władcy tak okrutni jak Wład „Palownik” Drakula i Iwan Groźny. Letycja Knollys próbowała naśladować swoją kuzynkę Elżbietę I do tego stopnia, że ukradła jej ukochanego. Wybryki seksualne i potajemne małżeństwo księcia Cumberland doprowadziły do uchwalenia prawa, które wciąż obowiązuje członków brytyjskiej rodziny królewskiej. A rozwiązła Paulina Bonaparte gorszyła nawet swojego brata Napoleona, zamawiając złoty kielich w kształcie własnej piersi." Poza tym, czytając kolejny raz o tych samych postaciach można zawsze odkryć coś nowego albo chociażby nowy punkt widzenia autora. To w historii właśnie jest najfajniejsze.

https://bonito.pl/k-1276907-zbrodnie-i-skandale-na-krolewskich-dworach

      3) "Fashion Victim" Corrie Jackson (wyd. W.A.B.) 17.01.2018 - nie samą historią człowiek żyje, czasem warto sięgnąć po kryminał dla odpoczynku. ;) Ostatnio jednak coś ciężko znaleźć mi taki, który by mi się podobał (dwa wyjątki w ciągu ostatnich kilku miesięcy to "Krew" B. Szczygielskiego oraz "Nie całkiem białe Boże Narodzenie" M. Knedler"), więc przed tą książką duże wyzwanie. Trochę pozytywnych opinii już słyszałam, to i może mnie się spodoba. "Fashion Victim to pasjonujący kryminał autorstwa amerykańskiej dziennikarki Carrie Jackson, którego akcja obraca się wokół świata mody. Sophie Kent, reporterka londyńskiej gazety bada sprawę morderstwa młodej modelki, która przyjechała do Londynu w pogoni za lepszym życiem. Śledztwo okazuje się bardzo ryzykowne, lecz młoda dziennikarka traktuje je jako wyzwanie i odskocznię od problemów osobistych. Bowiem Sophie wciąż nie może się pogodzić z tragiczną śmiercią młodszego brata, za którą czuje się odpowiedzialna. Sophie prowadzi czytelników przez świat mody i blichtru, odsłaniając przed nimi sekrety skrywane pod błyszczącą otoczką pozorów. Fashion Victim to idealna lektura zarówno dla fanów gatunku, jak i mody. W tej książce znajdziemy wszystko, czego wymaga dobry kryminał: wiarygodne postaci, przemyślaną fabułę, niezwykłą atmosferę tajemnicy."

https://bonito.pl/k-1844622-fashion-victim

       4) "Trup na plaży i inne sekrety rodzinne." Aneta Jadowska (wyd. SQN) 31.01.2018 - coś nowego w twórczości Anety Jadowskiej, której fantastyczne książki uwielbiam. I z tego też powodu ma u mnie ogromny kredyt zaufania, i liczę na naprawdę świetną przygodę. ;) "Czerwcowy poranek, pusta plaża i... trup. Kiedy Magda Garstka wraca po studiach do rodzinnej Ustki, nie spodziewa się, że czeka ją najbardziej ekscytujące lato w całym życiu. Zatrzymuje się w pensjonacie, który prowadzi jej babcia, rozpoczyna pracę w kawiarni i niedługo później... znajduje zwłoki. Kim był martwy mężczyzna? Jak zginął i czego szukał w pensjonacie Garstków? Śledztwo utknęło w martwym punkcie, a Magda, córka policjanta, wbrew ostrzeżeniom postanawia zostać detektywem. Co prawda komuś zależy, aby czym prędzej wyjechała z miasteczka, ale tym pomartwi się później. Zwłaszcza że sprawa zagadkowego trupa wydaje się powiązana z pewną rodzinną tajemnicą..." Ostatnio właśnie stwierdzam, że takie bardziej rozrywkowe kryminały mi się podobają (patrz A. Rogoziński), więc cieszę się, że więcej takich pozycji powstaje. ;)

http://www.empik.com/trup-na-plazy-i-inne-sekrety-rodzinne-jadowska-aneta,p1178671308,ksiazka-p

       5) "Kochanki, księżne i królowe." Iwona Kienzler (wyd. Bellona) 18.01.2018 - to pozycja, która na pewno pojawi się u mnie na półce w najbliższym czasie. Zdecydowanie moje najulubieńsze połączenie - kobiety i historia. ;) "Książka opowiada o kobietach w początkach naszej państwowości, począwszy od naszych praprababek Słowianek, przez postaci legendarne, na czele z Wandą, „co nie chciała Niemca”, i Rzepichą, praprababką dynastii piastowskiej, towarzyszki życia władców piastowskich, a na ich córkach skończywszy. Naszą podróż zaczniemy więc w czasach prehistorycznych, o których wiemy co nieco jedynie z podań i legend, a zakończymy w średniowieczu, opowiadaniem o piastowskiej księżniczce, której należy się tytuł pierwszej pisarki w dziejach naszej literatury." Ogólnie jakbyście kiedyś chcieli poczytać coś fajnego i zarazem lekkiego związanego z historią zdecydowanie polecam tą autorkę. ;)

https://www.swiatksiazki.pl/kochanki-ksiezne-i-krolowe-6367039-ksiazka.html

       6) "Ostatni list od kochanka." Jojo Moyes (wyd. Znak) 10.01.2018 -  to chyba najlżejsza pozycja w całym zestawieniu, chociaż znając twórczość tej autorki, kilka łez przy jej lekturze na pewno popłynie. :) "Ellie, młoda dziennikarka, natrafia na ślad romansu sprzed lat. Po wielkiej miłości, która połączyła młodą mężatkę Jennifer i Anthony’ego, szorstkiego w kontakcie, ale wrażliwego reportera, pozostały tylko listy. Przejmujące iwyjątkowe, fascynują Ellie na tyle, że postanawia poznać historię zakazanego związku i odkryć tajemnicę jego dramatycznego końca. Czy historia miłosnego skandalu z przeszłości może zupełnie odmienić życie samej Ellie i jej relację z żonatym mężczyzną? To inspirująca historia o tym, że warto znaleźć odwagę do podjęcia decyzji, która pozwoli zyskać to, co w życiu najcenniejsze. Nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi i na przekór konwenansom. Jeśli naprawdę kochasz, to kochaj odważnie." I wyjątkowo podoba mi się okładka. 

https://bonito.pl/k-1513821-ostatni-list-od-kochanka

       7) "Nieodnaleziona." Remigiusz Mróz (wyd. Filia) 31.01.2018 - kolejna nowość od Mroza, który chyba już tylko romansów nie pisał (chociaż pewnie niedługo pojawi się wiadomość, że pisał je pod pseudonimem ;p). Napisałam o tej pozycji jako o nowości, ale raczej od razu po nią nie sięgnę - za dużo Mroza i za dużo słabych thrillerów ostatnio czytałam. ;) "Jej zaginięcie to dopiero początek… Gdybym oświadczył jej się chwilę wcześniej, nigdy by do tego nie doszło. Nie napadnięto by nas, ja nie trafiłbym do szpitala, a ona nie zniknęłaby na zawsze z mojego życia. Dziesięć lat po zaginięciu narzeczonej, Damian Werner jest pewien, że nigdy więcej jej nie zobaczy. Pewnego dnia trafia jednak niespodziewanie na ślad ukochanej – ktoś zamieszcza jej zdjęcie na jednym z profili spotted, szukając dziewczyny. Werner jest gotów przyjąć, że to przypadkowe podobieństwo, spotter wgrywa jednak drugie zdjęcie. Zdjęcie, które zrobił jej sam Werner na kilka dni przed zaginięciem – i którego nikomu od tamtej pory nie pokazał. Kto szuka dziewczyny? I czy to naprawdę ona pojawiła się po dziesięciu latach? Damian znał swoją narzeczoną od dziecka, spędzali ze sobą każdą chwilę. Szukając odpowiedzi na kolejne pytania, odkrywa jednak, że nie wiedział o niej wszystkiego..." A i zdjęcie okładki jest tylko poglądowe, bo taka poszła do recenzentów, zaś w sprzedaży pojawi się zupełnie inna. 

http://www.empik.com/nieodnaleziona-mroz-remigiusz,p1172278516,ksiazka-p

       8) "Siedem sióstr. Tom 3. Siostra cienia." Lucinda Riley (wyd. Albatros) 31.01.2018 - tak się złożyło, że ostatnia pozycja na liście jest tą najbardziej przeze mnie wyczekiwaną. Pierwszy tom uwiódł mnie totalnie, drugi ciut mniej (mimo iż miał naprawdę niezły potencjał), a po opisie tego wnioskuję, że może mnie oczarować o wiele mocniej niż ten pierwszy. Poprzeczkę ma bardzo wysoko zawieszoną, ale mam takie przeczucie, że przeskoczy ją z łatwością. :) "Star D'Apliese nie może dojść do siebie po nagłej śmierci jej adopcyjnego ojca – tajemniczego multimilionera Pa Salta. Dziewczyna jedzie do położonego nad Jeziorem Genewskim urokliwego zamku, gdzie ma się spotkać z siostrami. Na miejscu okazuje się, że Pa Salt zostawił każdej z nich w spadku zaszyfrowane wskazówki dotyczące ich pochodzenia. Otrzymana wizytówka i figurka kota wiodą najbardziej enigmatyczną z sióstr, zawsze pozostającą w ich cieniu nieśmiałą Star do uroczego londyńskiego antykwariatu. Niespodziewana śmierć Pa Salta i wizyta w księgarni Orlanda mogą stać się początkiem czegoś nowego. Sto lat wcześniej. Zdecydowana i niezależna Flora MacNichol przyrzeka sobie, że nigdy nie wyjdzie za mąż. Wiedzie spokojne życie w domu położonym w malowniczej Krainie Jezior w północno-zachodniej Anglii, nieopodal miejsca zamieszkania słynnej pisarki, Beatrix Potter, gdzie Flora czuje się bezpieczna i szczęśliwa. Wkrótce jest zmuszona wyjechać do Londynu, gdzie trafia do domu jednej z najbardziej znanych i szanowanych w społeczeństwie edwardiańskiej Anglii kobiet, Alice Keppel. Flora wbrew swojej woli staje się pionkiem w grze, w której będzie musiała wybierać pomiędzy prawdziwą miłością a lojalnością wobec chlebodawcy. Nieoczekiwane spotkanie z tajemniczym mężczyzną przyniesie odpowiedzi, których Flora od dawna szuka. Wykorzystując wskazówki pozostawione przez ojca, Star zgłębia fascynującą historię Flory, poznając jednocześnie szczegóły dotyczące jej własnych korzeni. Badając swoje związki z Florą, odkrywa swoje miejsce w układance pełnej miłości, nienawiści, bólu i nadziei." Tylko czemu tak późno ta premiera... ;<

https://bonito.pl/k-1455273-siedem-siostr-tom-3-siostra-cienia

       Ta wygląda moja lista na ten miesiąc, a Wy na co najbardziej czekacie?

~~Madusia.


12 komentarzy:

  1. niestety nie moje klimaty. dla Babci ostatnio zamawiałam jojo moyes, ale premiera dopiero 10 stycznia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kupię te zbrodnie i skandale na dworach :) może być ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne te książki jakie mają wyjść, nie słyszałam nawet o tych tytułach do tej pory :o
    Zaobserwowałam Twojego bloga i będę wpadać częściej, byłoby miło, gdybyś się odwdzieczyla :*
    luxwell99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej zainteresowała mnie książka o Radziwiłłach. Tematyka ciekawa, ale nie wiadomo czy dobrze przedstawiona i jak się czyta. Poczekam na Twoją opinię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje postanowienie nr 1: przeczytać wszystko co mam, zanim kupię kolejną książkę.
    Aczkolwiek, będzie to mega ciężkie :)
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo, to musiałabym nie wychodzić z domu przez jakieś dwa lata, żeby to osiągnąć. ;)

      Usuń
  6. Zapowiada się bardzo cyztelniczy okres! :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba czas zaopatrzyć się w nowe książki :)

    http://kiudlis.blogspot.com/2018/01/jestes-nikim-dopoki-nie-znajdziesz.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że wszystkie mnie zainteresowały, ale chyba "Kochanki, księżne i królowe" najbardziej. Lubię Twoje przeglądy, bo na wiele ciekawych książek dzięki Tobie trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe pozycje. Może znajdę chwilkę by po coś niecoś sięgnąć. Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem ciekawa tej książki Moyes. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. :)
Jeśli możesz, zostaw adres, będzie łatwiej mi się odwdzięczyć. :)
I nie pisz obs za obs, jeśli chcesz- zaobserwuj. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...